-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:16051 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

حدود يكسال بود كه شرب خمر را شروع كرده بودم ولي الآن به دلايلي كنار گذاشته ام راه هاي بخشيدن من از طرف خداوند چيست؟
2ـ من لواط نكرده ام ولي با يك دزدي كوچك عده اي را وادار به اين عمل نموده ام تكليف من چيست؟
3ـ البته بعضا دزدي هاي كوچكي هم كرده ام مثل كبوتر دزدي از حرم، ميوه دزدي كه قيمت آن 400 است تكليف من چيست؟
1ـ از گناه خود حقيقتا توبه كنيد و سعي بر جبران اعمال خود داشته باشيد. توبه را تنها با اشك و آه ايجاد نمي كنند بايد تمامي كارهاي گذشته را جبران كنيد. شما مدتي را بندگي كرديد در حاليكه عدم صلاح خود را به خدا نشان داده ايد و الآن علاوه بر اينكه حتما وظيفه داريد صالح بودن خود را نشان دهيد غير اين مسئله بايد خيلي اصلح بودن و عابدترين بودن را نشان دهيد.
بايد طوري باشيد كه هر وقت به ياد گناهتان مي افتيد انجام گناه شما را عذاب دهد و هيچ وقت امر عادي و با گذشته براي شما تجلي نكند. من به شما سفارش مي كنم به فهم و درك وعلم خود بيفزاييد. علت عمده اي كه كه انسانها به خطا مي افتند بخاطر جهل است و شما با ميزان سوادي كه ذكر كرده ايد بسيار در محل و مكان به خطر افتادن هستيد. سعي كنيد بر علم خود بيفزائيد تا احتمال خطاي شما كمتر شود.
2ـ همان طور كه قبول داريد شما باعث شده ايد كه ديگران به اين عمل زشت دست بزنند همان طور كه شما آن ها را به گناه نزديك كرده ايد وظيفه داريد آن ها را از گناه دور كنيد. سعي كنيد هميشه معلم خوبي باشيد. نه اينكه ديگران را به فساد بكشانيد.
3ـ به اندازه مقداري كه دزدي شده اگر مي توانيد به صاحبش بپردازيد و او را راضي كنيد و اگر صاحب آن را نمي شناسيد يا در دسترس شما نيست از طرف او به اين مقدار يا بيشتر رد مظالم بپردازيد انشاء الله از گردن شما ساقط است.
ـ شما 17 سال داريد در سالهايي كه بحران فكري و جسمي زيادي كه همه همسالان شما با آن مواجه اند. خيلي از همسالان شما درس مي خوانند، خيلي ها كار مي كنند، خيلي ها با شرايط سخت زندگي مقابله مي كنند، خيلي ها متأسفانه لطمه ديده اند، شايد مثل شما شرايطي را تجربه كرده اند كه از نظر جامعه و از نظر كل انسانيت يك مسئله خوب و شايسته نيست در هيچ كجاي دنيا شرب خمر خوب نيست و زياده روي در آن حتي در كشورهايي كه جلوي بي بندوباري را هم نمي گيرند جرم هست و عنوان الكليسم به آن ها اطلاق مي شود و بدانيد در همه جاي دنيا شرب خمر نكردن افتخار محسوب مي شود.
خانم كريستين نورتراپ پزشك مشهور آمريكايي كه همسرش نيز متخصص راديوتراپي است از قول همسرش مي گويد: اگر الكل و سيگار نبود ما تمام دكترها بيكار مي شديم اين اثرات جسمي اين مواد هستند حال روحي كه عقل انسان را ضايع مي كند ايشان از حالت آدم بودن خارج مي شود به جاي خود، كه تو خود خيلي از اين مواردتجربه كرده اي.
البته پسر م تو مي داني كساني كه دنبال مشروب و مواد تخدير كننده مي روند. انسانهايي هستند كه از برخورد با واقعيات زندگي گريزانند و وحشت دارند و به قول خودمان ترسو هستند تو مدتي است كه شخصيتت دچار مشكل شده، مشكل عدم اعتماد به نفس، مشكل عدم لياقت، كارداني، مشكل عدم پذيرش مسائلي كه براي هر انساني پيش مي آيد اما خوشبختانه به قول خودت ترك كرده اي اميدوارم زشتي عمل آنقدر براي تو واضح باشد كه ديگر مرتكب آن نشوي.
راه بخشيدن خداوند اين است كه ديگر مرتكب آن عمل نشوي.
تو مانند خيلي افرادي كه گناه مي كنند شناخت نداري اگر به تو بگويند آب دهان كه از دهان خودت افتاده بخور چه حالتي به تو دست مي دهد. تازه اين مواردي كه خداوند گناه مي گويد فجيع تر و شفيع تر است تو اگر به زماني كه مي تواني زندگي كني فكر كني متوجه مي شوي و چه زود خودت را در ورطه نابودي انداختي فكر كني دو پا داري دو پاي ديگر قرض مي كني و از آن شرايط فرار مي كني.
تو در مرحله اي هستي كه خيلي خطاها امكان دارد برايت پيش بيايد سعي كن از آن محيط و از آن گروه ها جدا شوي. در مورد دزدي و سرقت هم كه گفتي تو فردي هستي كه دوست داري آدم معتبري شوي و شايد اين كارها را هم براي جلب توجه انجام مي دهي اما متأسفانه راه را درست نرفتي و بايد آدم باهوشي باشي چون مي تواني سرقت كني و كسي نفهمد اما بدان كه نردبان ترقي و نردبان سقوط هر دو در كنار تو هستند. اين تو هستي كه بايد انتخاب كني مي تواني جواني سالم و تندرست و ورزشكار و قوي باشي، مي تواني جواني بزه كار، بيمار، فرسوده و ضعيف باشي.
به هر حال دوست دارم تو را ببينم و از نزديك با شما مشاوره داشته باشم.
موفق ومويد باشيد

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.